Gammel 04.11.2009, 18:23   #1
RexFox
Junior Ekspert

Brugerbillede fraRexFox

Registreret siden: 04.01.2009
Send a message via MSN to RexFox
Standard Ytringsfrihed..???

Ytringsfrihed, eller kan man sige "retten til at sige sin mening", eller "retten til at starte en debat".... Ja jeg ved snart ikke....

Fint med mig at SI indeholder regler som skal overholdes, men jeg må nok indrømme at jeg syntes det bliver træls, når man ikke kan få lov til at starte en debat. Jeg skrev en tråd igår omkring regler i SI, og ville gerne høre folks mening. Men inden debatten overhovet kom i gang bliver tråden lukket...

Så kan det da godt være at der er oprettet en tråd, tidligere i år eller sidste år eller meget længere siden, men kan det ikke være ligegyldigt. Det vigtigste er vel at holde liv i forumet og spillet, og jeg ved ikke med andre, men det er da surt at skulle side og bruger masser af tid på at finde ud af hver eneste gang man opretter en tråd, at den så ikke er en ligene tråd fra tidligere.

Det er da også surt at der skal svares med negative toner, og en omgang irettesættelse fra admins hver eneste gang man opretter en tråd som skulle findes i forvejen. Kan det ikke være ligegyldigt, er det ikke bare rat at folk gider at bruge forumet.

Har man travlt en dag og ikke tid til at lede efter svar i forum, ja hvad gør man så, man laver et nyt indlæg - og det kan der vel ikke være noget galt i... Jo desværre, det må man jo ikke... så bliver man irettesat.... øv øv sig jeg da bare....

En anden side af sagen er at hvis jeg vil debattere de spilleregler der er, så har jeg vel ret til det, selv om "GO" mener at reglerne ikke skal laves om. Derfor kan de sagtens diskuteres alligevel....

Den sidste ting er at jeg syntes "GO" har en slem tendens til at svare negativt, og fører sig frem på sådan en måde i forumet, at han skulle virke bedrevidende end alle andre. Jeg er ved at været træt af den fastlåsthed der i både spillet og forum, få da nu løst op for det.

Denne tråd bliver jo nok heller ikke til debat, den skal sikkert også lukkes eller slettets for den sags skyld, men en "GO", må være voksen nok til at tage diskussioner der måtte komme... eller....

Skulle man ikke bare stoppe med at spille SI, så kunne "GO" sikkert også få lidt fred

Weeee, roger and out

- RexFox

Mail: rexfox (at) rexfox (dot) dk
Web: http://www.rexfox.dk
RexFox er offline   Svar med citat
Gammel 04.11.2009, 20:20   #2
glund
Board-Admin

Brugerbillede fraglund

Registreret siden: 27.02.2008
Standard

At du deltager i et BigPoint spil og forum - giver dig ikke på nogen måde ret til at påråbe dig ytringsfrihed.

Du forsøger at skabe en debat om noget som har været debateret og forklaret til hudløshed og jeg mener derfor som jeg skrev i mit tidligere indlæg - hvilket er min opgave som moderator her på boardet - at emnet allerede er dækket og at vi derfor ikke behøver en ny tråd til dette.

Hvis vi skulle lave reglerne for SI om hver gang nogen ikke lige synes de passer ind i deres kram - kunne vi lige så godt lade være med at have regler.

Multiaccount/internetforbindelses-delings reglen er ikke lavet for at genere folk men for at forsøge at dæmme op for at folk spiller fra flere konti eller på andre måder kommer i besiddelse af fordele andre spillere ikke har adgang til. Multiaccount reglen bliver ikke ændret set med danske øjne - men kun såfremt det sker som en større omlægning af reglerne fra BigPoints side.

Hvis du synes jeg er streng - så burde du tage et kig rundt omkring i andre universer - der mister folk deres konti for mindre - her har jeg dog trods alt givet advarsel på advarsel om at overholde netop denne specifikke regel.

Og jeg gentager gerne igen - kan du ikke lide den - så benyt spillets mulighed for at omgå den - nemlig ved at registrere jeres "tilhørsforhold" på gyldig vis via Indstillinger - eller find et andet spil at spille.

Det er mit job at belære folk om reglerne her i spillet - uanset om du kan lide tonen eller ej - det var dig der bragte et negativt indlæg op i forum med det formål at få opbakning til at min holdning ikke var god nok og ikke lever op til din måde at ville spille SI på.

Tilføjelse: og du kan jo prøve at se om I ville slippe afsted med samme "deling" af internetforbindelse uden straf i nogen andre universer ud over de skandinaviske hvor jeg sidder som admin - jeg tvivler...

Last edited by glund : 04.11.2009 at 20:23.
glund er offline   Svar med citat
Gammel 04.11.2009, 21:07   #3
SleeperService
Junior Ekspert

Brugerbillede fraSleeperService

Registreret siden: 20.08.2008
Standard

hey min lille mening om dette er: Man er jo nød til at have regler da der ellers som altid vil være nogen som ikke selv kan finde ud af hvordan man spiller ærligt. Så det tror jeg som sådan ikke man når så langt med at brokke sig over. Med hensyn til det med GO må jeg jo bare give GO ret, kan du ikke lide lugten i bageriet så må du jo finde et andet. Go laver et kanont flot frivilligt arbejde som vi alle burde sætte pris på og ikke hakke ned på. Go er her for at hjælpe og sørge for at reglerne bliver overholdt, kan man ikke leve med det, ja så må man jo endnu engang smutte og så finde sig et spil hvor der ingen regler er!!!!!

KSN1606 P.O.G
SleeperService er offline   Svar med citat
Gammel 04.11.2009, 21:41   #4
lissms
Seriøs Aktør

Brugerbillede fralissms

Registreret siden: 12.07.2008
Standard

Kan kun holde med Glund og SleeperService, reglerne er der for at dem der spiller efter reglerne har deres rettigheder og ikke som det tidligere har foregået hvor en spiller havde flere konti som han så udnyttede til at få fordele som dem der ikke gjorde den slags ikke havde, kan da godt se at det er hyggeligt at sidde med vennerne og spille og den mulighed er der jo også. En mulighed er jo også som mange mennesker har nu om dage en usb forbindelse som ikke er den helt store udskrivning og mange har jo bærbare. Bare en lille kommentar. Glud du gør et kæmpe stor arbejde for at alle kan få noget ud af spillet, mange tak
lissms er offline   Svar med citat
Gammel 05.11.2009, 00:21   #5
RexFox
Junior Ekspert

Brugerbillede fraRexFox

Registreret siden: 04.01.2009
Send a message via MSN to RexFox
Standard

Det er jo desværre sørgeligt, når der ikke bliver læst ordenligt igennem hvad det er man har skrevet.

Jeg ønskede faktisk kun nogle få ting:

1. At de regler omkring IP adresser o.s.v. blev diskuteret.
2. At måden en "GO" opførte sig på i henhold til når folk skriver i forum.

Jeg har aldrig givet udtryk for at jeg ville lave om på reglerne, jeg ville kun diskutere dem. Også selv om de har været diskuteret før, der kan jo være kommet nye meninger og ikke mindst nye spiller til siden.

Og jeg vil give alle ret i, at Glund gør et stort og flot stykke arbejde med at passe SpaceInvasion i Danmark. Men derfor kan man godt komme med en kritik eller andet, uden det skal forstås som om han er dårlig til det hele, for det er han skam ikke.... Men det gør han stadig ikke til "Den ultimative GameOperator, som altid har ret og er fejlfri"...

Det var vist nok for denne gang.. kan jo fornemme at der ikke kommer en debat ud af det ønskede emne om "IP adresser".

Forsat god aften / nat til alle :-)

Weeee, roger and out

- RexFox

Mail: rexfox (at) rexfox (dot) dk
Web: http://www.rexfox.dk
RexFox er offline   Svar med citat
Gammel 05.11.2009, 00:49   #6
glund
Board-Admin

Brugerbillede fraglund

Registreret siden: 27.02.2008
Standard

Citat:
Citat fra RexFox Se indlæg
1. At de regler omkring IP adresser o.s.v. blev diskuteret.
2. At måden en "GO" opførte sig på i henhold til når folk skriver i forum.

[...]

Og jeg vil give alle ret i, at Glund gør et stort og flot stykke arbejde med at passe SpaceInvasion i Danmark. Men derfor kan man godt komme med en kritik eller andet, uden det skal forstås som om han er dårlig til det hele, for det er han skam ikke.... Men det gør han stadig ikke til "Den ultimative GameOperator, som altid har ret og er fejlfri"...

Det var vist nok for denne gang.. kan jo fornemme at der ikke kommer en debat ud af det ønskede emne om "IP adresser".
Der er som jeg tidligere har skrevet ikke noget at debattere omkring dette som ikke allerede har været debatteret.

Hvis vi skal lave yderligere debat på området - kan det kun ende med at vi debatterer at jeg skal stramme mere op for straffen af ikke at følge de universelt gældende SI regler omkring IP-adresser.

Så hvis der her i det danske univers er et ønske om at jeg skal straffe endnu hårdere og på linie med en lang række andre universer - så kan vi godt tage den debat - jeg tvivler dog på at det er i nogens interesse at gå den vej.

Jeg har valgt en linie som er knap så hård i de skandinaviske universer fordi vi er så få spillere og der ingen grund er til at kaste alt for mange aktive spillere ud af universerne hvis de ellers kan indordne sig og følge de henstillinger der gives.

Jeg læser dog stadig ikke dit oprindelige indlæg som andet end et surt opstød over at dig og 3-4 andre spillere ikke må omgå reglerne som I nu synes det passer jer og som et indlæg der er minded på at prøve at få "folkelig opbakning" til at fortælle mig at det er mig der tolker reglerne forkert osv. Dette vil ikke bibringe noget nyt, da min holdning er klar og tydeligt kommunikeret og ikke vil blive ændret af et surt opstød fra en spiller der bryder reglerne.

Derudover - uden at det skal lyde forkert - så er jeg den ultimative gameoperator for det danske univers og så længe jeg ikke er pålagt at ændre holdning til en generel tolkning eller ændring af en regel fra BigPoint - er det min tolkning der tæller og som er gældende i det tilfælde der skal straffes.

Det betyder ikke jeg er fejlfri - det burde folk der har spillet her igennem de sidste snart 2 år også vide - at jeg normalt gerne indrømmer hvis jeg har lavet en fejl, hvis jeg har taget fejl eller hvis jeg ubegrundet har behandlet/dømt folk forkert.

Jeg bliver bare træt af - det altid er folk der har fået lidt længere snor end flere andre - der ender med at være dem der brokker sig og laver "ballade" og siger jeg er uretfærdig og ikke snakker pænt til dem, når folk er nået til den fulde længde af den ekstra snor de har fået...

Og igen - jeg ser gerne et eksempel på at min tolkning (og lempelse af IP-match/multiaccount/supervisions reglen) - på nogen måde er hårdere eller mere uretfærdig end noget andet univers i SpaceInvasion... Med andre ord - på dette punkt er det ikke mig der tager fejl - men jer der forsøger at udnytte et hul i reglerne - jeg har åbnet (for at gøre det lidt lettere at være spiller i de skandinaviske universer) - fordi det passer bedre ind i jeres kram.

Jeg lukker gerne hullet hvis der kommer et folkekrav for det! Det vil også gøre det meget lettere og mindre kompliceret at være GameOperator - for så kan man bare lukke konti der på nogen form bryder ovenstående - uden yderligere bekymring om noget...

Last edited by glund : 05.11.2009 at 00:51.
glund er offline   Svar med citat
Svar

Emne værktøjer
Visningsmåde

Forumregler
Du kan ikke starte nye emner
Du kan ikke svare på indlæg
Det er ikke tilladt at benytte fedhæftede filer.
Det er ikke tilladt, at rette dine indlæg.

vB Code er aktiv.
Smileys er aktiv.
[IMG] koden er aktiv.
HTML koden er ikke aktiv
Gå til

Alle tidsangivelser i GMT +1. Klokken er nu 13:52.